Dopytaj lub wyceń usługi netPR.pl

Jeśli masz pytania lub chcesz otrzymać wycenę, wypełnij formularz


Enuncjacja czy informacja?

13 września 2016

Wyrafinowana, tudzież wysublimowana nomenklatura, zawierająca w sobie multum anglojęzycznych sformułowań. Dokładanie tytanicznych starań, ażeby formułować przydługie zdania, w których współwystępuje kilka przecinków i do tego, o zgrozo, średnik lub myślnik - czy to aby nie nadmierna afektacja? Nie chcę już przebąkiwać o wściubianiu na siłę potocznej terminologii lub słów, których znaczenia do końca nie znamy. Dedykuję tę chędogą elukubrację wszystkim, które mają w zwyczaju tak perorować o swoich brandach.

isee.jpg

Cóż... nie tędy droga. Najprostsza recepta na dobry komunikat prasowy to pisanie prosto i zrozumiale. Bez nadmiaru zdań wielokrotnie złożonych. Bez przesadnie wielu branżowych określeń. Bez angielskich zwrotów, które mają sensowne polskie odpowiedniki. W końcu bez skomplikowanych i niespotykanych słów, które wcale nie sprawiają, że tekst ma „inteligentniejszą” wymowę. Co najwyżej jest bardziej niezrozumiały.

Steve Jobs nie akceptował informacji prasowych, których nie byłby w stanie zrozumieć zwykły śmiertelnik. Musiało być prosto i bez ozdobników. Soczyście, ale bez obudowy z kwiecistych i skomplikowanych zdań. Oczywiście nadal komunikat firmy z branży IT czy farmaceutycznej powinien brzmieć poważniej niż np. tej z branży rozrywkowej. Język trzeba dopasowywać do odbiorcy i zgrywać z wizerunkiem, aby z jednej strony nie narazić się na wspomniane niezrozumienie, a z drugiej na śmieszność.

Wygodnie jest mieć narzędzie mogące natychmiast ocenić stopień skomplikowania tekstów i zwrócić uwagę na wyrazy, które go zwiększają. W panelu zarządzania newsroomami netPR.pl można to sprawdzić za pomocą jednego przycisku. Przykładowo, co analizator mówi o tym tekście, który właśnie czytasz? Zobacz poniżej (dla porównania po prawej stronie analiza samego wstępu, w którym ewidentnie przesadziłem).

analizator11.jpg

analiza2.jpg

 

 

Najprostsze rozwiązania są często najlepsze. Tak samo jest z komunikatami prasowymi.

Drukuj

Gdy chcesz, aby Twój komunikat pojawił się w serwisie infoWire.pl, czyli co wybrać w oknie Obszary publikacji?

08 września 2020

Teraz łatwiej wzbogacicie swoje komunikaty o obrazki i zmienicie firmową stopkę. netPR.pl wprowadza kolejne ułatwienia

08 czerwca 2020

Co PR-owiec powinien wiedzieć o spamie

24 lutego 2020
Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na używanie plików „cookies” zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Jeśli nie chcesz, aby pliki „cookies” były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej zapoznaj się z naszą Polityką Ochrony Prywatności.
Zmień orientację urządzenia