Co zrobić, aby publikacja twojej firmy pojawiła się w infoWire.pl i trafiła do dziennikarzy?
Codziennie w serwisie multimedialnej agencji informacyjnej infoWire.pl pojawia się kilkadziesiąt informacji i artykułów z Waszych biur prasowych. Każda publikacja trafia na pulpit redaktora prowadzącego, który decyduje, w jaki sposób treści będą prezentowane w serwisie i dystrybuowane do dziennikarzy korzystających z infoWire.pl. Podpowiadamy co zrobić, aby Twoja informacja była opublikowana, lepiej wyeksponowana, a nawet trafiła na “jedynkę” newslettera dla mediów.
Jak zapewne wiecie, infoWire.pl jest dedykowany dziennikarzom i mediom, ułatwia dotarcie w szczególności do mediów lokalnych. Jego istotną wartością jest również uwiarygodnienie przekazu informacyjnego. Integracja z witrynami prasowymi tworzących go firm i marek ułatwia sprawną weryfikację informacji. infoWire.pl gromadzi informacje bezpośrednio od wielu nadawców, buduje synergię i jest odpowiedzialny nawet za 60-80% ruchu na informacjach w pierwszych 48 godzinach od ich publikacji w witrynie nadawcy.
W tym artykule przybliżamy zasady, którymi kierują się nasi redaktorzy i podpowiadamy jak uzyskać więcej z każdej treści przygotowanej dla mediów.
Jak zagwarantować publikację oraz wyróżnienie w serwisie infoWire.pl
Ciekawa i intrygująca treść
O tym trzeba mówić zawsze. Informacja, którą chcesz dystrybuować musi być ciekawa i intrygująca - musi nieść wartościowy przekaz informacyjny, musi edukować lub bawić. Tylko wtedy może zainteresować dziennikarza - w tym naszego redaktora, który czyta informacje skierowane do dystrybucji i “układa” w biuletyn informacyjny do mediów oraz może promować w serwisie infoWire.pl.
Minimalizm? … ale bez przesady!
Intrygujący tytuł, zachęcający lead jest super! Wystarczy nieraz aby nieść duży ładunek informacyjny a nawet rozbawić. Niestety może on nie wystarczyć zarówno mediom, jak i do wyeksponowania informacji w infoWire.pl. Jeżeli masz do zakomunikowania hit w jednym zdaniu pamiętaj, że do tego aby móc go dobrze “sprzedać” w infoWire.pl albo w każdym innym medium będziesz potrzebował minimum 800-1000 znaków. Standardowa strona A4 to 1500-1800 znaków.
Wideo … is the king
Wideo jest najbardziej atrakcyjnym uzupełnieniem informacji czy artykułu. Często jest formatem bardzo poszukiwanym przez wydawców z uwagi na łatwiejszą i większą monetyzacje. A jeśli wideo to wypowiedź ekspercka lub komentarz w postaci gotowego pliku, lub tzw. “setki” w postaci pliku do pobrania w jakości TV.
W infoWire.pl wykorzystanie wideo w publikacji to najlepszy sposób na dłuższy czas i lepsze wyeksponowania na stronie startowej serwisu. Dlatego, jeżeli tylko możesz, wzbogacaj swoje publikacje o treści wideo, ale w postaci plików, a nie linków do wideo na YouTube. Te drugie mają ograniczoną przydatność dla wydawców.
Jeżeli dodałeś już wideo, zadbaj o to aby wybrać klatkę startową, która zachęci do jego obejrzenia. Jeżeli sprawia to trudność, dodaj jako klatkę startową intrygujące zdjęcie.
Zdjęcia i grafiki nieustająco ważne
Nawet najbardziej ciekawa i intrygująca informacja bez zdjęć i grafik może dużo stracić. Nie pomoże nawet najlepsze wideo kiedy CMS wydawcy nie radzi sobie dobrze z takimi treściami, a na wycinanie pojedynczych klatek fotosów brak czasu i ochoty po stronie redaktora w medium. Dlatego zawsze pamiętajmy o dobrych zdjęciach!
Pozwalają one lepiej wyeksponować publikację w infoWire.pl, a dla redaktorów są bardziej atrakcyjne bo dają większą szansę na przyciągnięcie odbiorców.
Pamiętaj! Zdjęcia powinny mieć jak najwyższą jakość, ponieważ w nowoczesnym serwisie informacyjnym, wyświetlanym na monitorze o wysokiej rozdzielczości, zdjęcie zostanie powiększone do dużych rozmiarów. Upubliczniając pliki, dajesz wydawcom prawo do ich wykorzystania, więc pamiętaj, że sam powinieneś mieć takie prawa.
Obrazy i multimedia w treści czy jako załączniki do publikacji?
Materiały wideo i zdjęcia w tekście poprawiają czytelność jednak to za mało, jeżeli udostępniasz informacje w infoWire.pl - serwis jest przeznaczony dla dziennikarzy, dlatego zdjęcia i wideo dodawaj jako załączniki. W ten sposób udostępniasz materiały w oryginalnej jakości, a informacje zawierające wideo będą dodatkowo promowane na stronie startowej infoWire.pl.
Magiczna godzina to … 14.30
14:30 to godzina, w której wysyłany jest nasz codzienny biuletyn. Trafia on do dziennikarzy i zawiera przegląd informacji opublikowanych od ostatniego biuletynu. Jeżeli spóźnisz się z publikacją, informacja zostanie wysłana w kolejnym dniu.
W jakie dni wysyłamy biuletyn do mediów?
Informacje są pobierane z biur prasowych i newsroomów naszych Klientów na bazie decyzji osoby publikującej o dystrybucji infoWire.pl. Przekazanie publikacji do dystrybucji powoduje pojawienie się jej na pulpicie redaktora infoWire.pl. Aby informacja pojawiła się na stronach dla dziennikarzy czy trafiła do biuletynu, musi zostać zweryfikowana i zaakceptowana przez redaktora serwisu infoWire.pl.
Redaktor akceptuje informacje w godzinach pracy redakcji tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9 do 17. To oznacza, że jeżeli informacja zostanie opublikowana w biurze prasowym w sobotę, to będzie widoczna w infoWire.pl nie wcześniej niż o godzinie 9.15 w poniedziałek. Proces akceptacji zajmuje zwykle od 5 minut do 1.5 godziny.
Z pewnością warto pamiętać, że weekendowe akcje można planować, wykorzystując możliwości publikacji o zadanym czasie (ustawienia daty publikacji w przyszłości). Korzystając z tego narzędzia i planując publikację przed weekendem unikniesz oczekiwania na pojawienie się publikacji w infoWire.pl z opóźnieniem spowodowanym weekendem
W trakcie weekendu nie wychodzi jednak biuletyn dla mediów. Informacje opublikowane w tym czasie trafią do biuletynu w poniedziałek.
Najczęstsze przyczyny odrzucenia informacji.
Aby zwiększyć szanse na dotarcie informacji, redaktor prowadzący ma możliwość odrzucenia informacji i poproszenia o korektę. Zaznaczamy, że nigdy nie ingerujemy w to, co nasi klienci publikują w swoich serwisach prasowych i newsroomach a odrzucenie publikacji dotyczy tylko serwisu infoWire.pl.
Poniżej przedstawiamy typowe przyczyny odrzucania informacji.
Wykrzykniki i DRUKOWANE LITERY w tytule
Zakończenie tytułu publikacji wykrzyknikiem lub napisanie go w całości kapitalikami, mogłoby spowodować, że biuletyn prasowy trafi do spamu. Dlatego nie pozwalamy na stosowanie wykrzykników oraz kapitalików w tytule.
Rażący błąd ortograficzny
Zachowanie zasad poprawnej polszczyzny to obowiązkowy przejaw szacunku dla osób, z którymi chcemy się komunikować.
Informacja jest nieaktualna, przeterminowana czy “przepalona” w mediach
Dziennikarze i media nie są zainteresowani nieaktualnymi informacjami. Dla nich istotny jest “news” oraz aktualny, świeży temat. Trudno im “sprzedać” coś nieaktualnego lub “przepalonego” wcześniej w mediach. Dlatego możemy wykluczyć z dystrybucji publikacje, które zostaną uznane przez redaktora prowadzącego za przeterminowane i ograne.
Odrzucamy informacje starsze niż trzy dni, ale nie dotyczy to informacji z weekendu i przerw świątecznych.
Publikacje w językach obcych
Biura prasowe i newsroomy w technologii netPR.pl obsługują 18 wersji językowych, Agencja informacyjna infoWire.pl tylko media polskojęzyczne.
Informacja w formie zaproszenia bezpośredniego
“Szanowni Państwo”, “Zaproszenie” na wstępie publikacji spowoduje na pewno jej odrzucenie z dystrybucji. To wynika z naszej polityki, która wyklucza wszelkie formy, które nie trafiają w oczekiwania naszych odbiorców oraz mają zły wpływ na estetykę biuletynu. Do tego typu działań służą inne narzędzia w rozwijanej przez nas technologii biur prasowych i newsroomów.
Zdublowane informacje
Może się zdarzyć, że ta sama informacja, wynikająca z podjętej współpracy lub wspólnej akcji, trafia równocześnie do dwóch biur prasowych i pojawia się w dystrybucji. W takiej sytuacji może się zdarzyć, że jedna z informacji może zostać wykluczona z dystrybucji informacji. To przykład, w którym źródłami informacji są 2 różne instytucje.
Staramy się również eliminować z dystrybucji przypadki, kiedy ten sam lub bardzo podobny artykuł ponownie trafia do dystrybucji infoWire.pl w krótkim czasie.
Zwracamy jedynie uwagę, że często pojawianie się dubli informacji wynika z sytuacji, kiedy korzysta się z różnych wersji informacji i omyłkowo wersje kieruje się ponownie do dystrybucji przez infoWire.pl.
Informacje, które naruszają europejskie normy prawne
Przestrzegamy polskiego i europejskiego prawa. Nie wysyłamy informacji promujących alkohol, hazard, faszyzm, komunizm, nienawiść, rasizm, postawy homofobiczne czy pornografię.
Mniej wartościowe informacje
Ocena, co jest warte publikacji, a co nie, może być bardzo trudna. Jednak generalnie zastrzegamy sobie prawo do odrzucania publikacji napisanych niedbale, wprowadzających w błąd, z błędami lub zbyt krótkich oraz przeładowanych linkami.
Wiemy, że tak samo jak nam, zależy Wam na satysfakcji dziennikarzy wynikającej z otrzymywania ciekawych tematów i wartościowych treści. Dlatego, nawet kiedy odrzucamy informacje z dystrybucji, podpowiadamy działania, które naszym zdaniem należy podjąć.
Jesteś zainteresowany dystrybucją infoWire.pl
Dowiedz się więcej na temat naszych biur prasowych.