Dopytaj lub wyceń usługi netPR.pl

Jeśli masz pytania lub chcesz otrzymać wycenę, wypełnij formularz


Co zrobić, aby publikacja twojej firmy pojawiła się w infoWire.pl i trafiła do dziennikarzy?

23 marca 2022

Codziennie w serwisie multimedialnej agencji informacyjnej infoWire.pl pojawia się kilkadziesiąt informacji i artykułów z Waszych biur prasowych. Każda publikacja trafia na pulpit redaktora prowadzącego, który decyduje, w jaki sposób treści będą prezentowane w serwisie i dystrybuowane do dziennikarzy korzystających z infoWire.pl. Podpowiadamy co zrobić, aby Twoja informacja była opublikowana, lepiej wyeksponowana, a nawet trafiła na “jedynkę” newslettera dla mediów.

Jak zapewne wiecie, infoWire.pl jest dedykowany dziennikarzom i mediom, ułatwia dotarcie w szczególności do mediów lokalnych. Jego istotną wartością jest również uwiarygodnienie przekazu informacyjnego. Integracja z witrynami prasowymi tworzących go firm i marek ułatwia sprawną weryfikację informacji. infoWire.pl gromadzi informacje bezpośrednio od wielu nadawców, buduje synergię i jest odpowiedzialny nawet za 60-80% ruchu na informacjach w pierwszych 48 godzinach od ich publikacji w witrynie nadawcy.

W tym artykule przybliżamy zasady, którymi kierują się nasi redaktorzy i podpowiadamy jak uzyskać więcej z każdej treści przygotowanej dla mediów. 

 

Jak zagwarantować publikację oraz wyróżnienie w serwisie infoWire.pl 

 

Ciekawa i intrygująca treść 

O tym trzeba mówić zawsze. Informacja, którą chcesz dystrybuować musi być ciekawa i intrygująca - musi nieść wartościowy przekaz informacyjny, musi edukować lub bawić. Tylko wtedy może zainteresować dziennikarza - w tym naszego redaktora, który czyta informacje skierowane do dystrybucji i “układa” w biuletyn informacyjny do mediów oraz może promować w serwisie infoWire.pl. 

 

Minimalizm? … ale bez przesady! 

Intrygujący tytuł, zachęcający lead jest super! Wystarczy nieraz aby nieść duży ładunek informacyjny a nawet rozbawić. Niestety może on nie wystarczyć zarówno mediom, jak i do wyeksponowania informacji w infoWire.pl. Jeżeli masz do zakomunikowania hit w jednym zdaniu pamiętaj, że do tego aby móc go dobrze “sprzedać” w infoWire.pl albo w każdym innym medium będziesz potrzebował minimum 800-1000 znaków. Standardowa strona A4 to 1500-1800 znaków. 

 

Wideo … is the king

Wideo jest najbardziej atrakcyjnym uzupełnieniem informacji czy artykułu. Często jest formatem bardzo poszukiwanym przez wydawców z uwagi na łatwiejszą i większą monetyzacje. A jeśli wideo to wypowiedź ekspercka lub komentarz w postaci gotowego pliku, lub tzw. “setki” w postaci pliku do pobrania w jakości TV. 

W infoWire.pl wykorzystanie wideo w publikacji to najlepszy sposób na dłuższy czas i lepsze wyeksponowania na stronie startowej serwisu. Dlatego, jeżeli tylko możesz, wzbogacaj swoje publikacje o treści wideo, ale w postaci plików, a nie linków do wideo na YouTube. Te drugie mają ograniczoną przydatność dla wydawców. 

Jeżeli dodałeś już wideo, zadbaj o to aby wybrać klatkę startową, która zachęci do jego obejrzenia. Jeżeli sprawia to trudność, dodaj jako klatkę startową intrygujące zdjęcie. 

 

Zdjęcia i grafiki nieustająco ważne 

Nawet najbardziej ciekawa i intrygująca informacja bez zdjęć i grafik może dużo stracić. Nie pomoże nawet najlepsze wideo kiedy CMS wydawcy nie radzi sobie dobrze z takimi treściami, a na wycinanie pojedynczych klatek fotosów brak czasu i ochoty po stronie redaktora w medium. Dlatego zawsze pamiętajmy o dobrych zdjęciach!

Pozwalają one lepiej wyeksponować publikację w infoWire.pl, a dla redaktorów są bardziej atrakcyjne bo dają większą szansę na przyciągnięcie odbiorców. 

 

Pamiętaj! Zdjęcia powinny mieć jak najwyższą jakość, ponieważ w nowoczesnym serwisie informacyjnym, wyświetlanym na monitorze o wysokiej rozdzielczości, zdjęcie zostanie powiększone do dużych rozmiarów. Upubliczniając pliki, dajesz wydawcom prawo do ich wykorzystania, więc pamiętaj, że sam powinieneś mieć takie prawa. 

 

Obrazy i multimedia w treści czy jako załączniki do publikacji?

Materiały wideo i zdjęcia w tekście poprawiają czytelność jednak to za mało, jeżeli udostępniasz informacje w infoWire.pl - serwis jest przeznaczony dla dziennikarzy, dlatego zdjęcia i wideo dodawaj jako załączniki. W ten sposób udostępniasz materiały w oryginalnej jakości, a informacje zawierające wideo będą dodatkowo promowane na stronie startowej infoWire.pl. 

 

Magiczna godzina to … 14.30 

14:30 to godzina, w której wysyłany jest nasz codzienny biuletyn. Trafia on do dziennikarzy i zawiera przegląd informacji opublikowanych od ostatniego biuletynu. Jeżeli spóźnisz się z publikacją, informacja zostanie wysłana w kolejnym dniu. 



W jakie dni wysyłamy biuletyn do mediów?

Informacje są pobierane z biur prasowych i newsroomów naszych Klientów na bazie decyzji osoby publikującej o dystrybucji infoWire.pl. Przekazanie publikacji do dystrybucji powoduje pojawienie się jej na pulpicie redaktora infoWire.pl. Aby informacja pojawiła się na stronach dla dziennikarzy czy trafiła do biuletynu, musi zostać zweryfikowana i zaakceptowana przez redaktora serwisu infoWire.pl. 

Redaktor akceptuje informacje w godzinach pracy redakcji tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9 do 17. To oznacza, że jeżeli informacja zostanie opublikowana w biurze prasowym w sobotę, to będzie widoczna w infoWire.pl nie wcześniej niż o godzinie 9.15 w poniedziałek. Proces akceptacji zajmuje zwykle od 5 minut do 1.5 godziny.

Z pewnością warto pamiętać, że weekendowe akcje można planować, wykorzystując możliwości publikacji o zadanym czasie (ustawienia daty publikacji w przyszłości). Korzystając z tego narzędzia i planując publikację przed weekendem unikniesz oczekiwania na pojawienie się publikacji w infoWire.pl z opóźnieniem spowodowanym weekendem

W trakcie weekendu nie wychodzi jednak biuletyn dla mediów. Informacje opublikowane w tym czasie trafią do biuletynu w poniedziałek. 



Najczęstsze przyczyny odrzucenia informacji.


Aby zwiększyć szanse na dotarcie informacji, redaktor prowadzący ma możliwość odrzucenia informacji i poproszenia o korektę. Zaznaczamy, że nigdy nie ingerujemy w to, co nasi klienci publikują w swoich serwisach prasowych i newsroomach a odrzucenie publikacji dotyczy tylko serwisu infoWire.pl.

 

Poniżej przedstawiamy typowe przyczyny odrzucania informacji. 

 

Wykrzykniki i DRUKOWANE LITERY w tytule

Zakończenie tytułu publikacji wykrzyknikiem lub napisanie go w całości kapitalikami, mogłoby spowodować, że biuletyn prasowy trafi do spamu. Dlatego nie pozwalamy na stosowanie wykrzykników oraz kapitalików w tytule.

 

Rażący błąd ortograficzny 

Zachowanie zasad poprawnej polszczyzny to obowiązkowy przejaw szacunku dla osób, z którymi chcemy się komunikować. 

 

Informacja jest nieaktualna, przeterminowana czy “przepalona” w mediach 

Dziennikarze i media nie są zainteresowani nieaktualnymi informacjami. Dla nich istotny jest “news” oraz aktualny, świeży temat. Trudno im “sprzedać” coś nieaktualnego lub “przepalonego” wcześniej w mediach. Dlatego możemy wykluczyć z dystrybucji publikacje, które zostaną uznane przez redaktora prowadzącego za przeterminowane i ograne.

Odrzucamy informacje starsze niż trzy dni, ale nie dotyczy to informacji z weekendu i przerw świątecznych. 

 

Publikacje w językach obcych 

Biura prasowe i newsroomy w technologii netPR.pl obsługują 18 wersji językowych, Agencja informacyjna infoWire.pl tylko media polskojęzyczne. 

 

Informacja w formie zaproszenia bezpośredniego

“Szanowni Państwo”, “Zaproszenie” na wstępie publikacji spowoduje na pewno jej odrzucenie z dystrybucji. To wynika z naszej polityki, która wyklucza wszelkie formy, które nie trafiają w oczekiwania naszych odbiorców oraz mają zły wpływ na estetykę biuletynu. Do tego typu działań służą inne narzędzia w rozwijanej przez nas technologii biur prasowych i newsroomów. 

 

Zdublowane informacje 

Może się zdarzyć, że ta sama informacja, wynikająca z podjętej współpracy lub wspólnej akcji, trafia równocześnie do dwóch biur prasowych i pojawia się w dystrybucji. W takiej sytuacji może się zdarzyć, że jedna z informacji może zostać wykluczona z dystrybucji informacji. To przykład, w którym źródłami informacji są 2 różne instytucje.
Staramy się również eliminować z dystrybucji przypadki, kiedy ten sam lub bardzo podobny artykuł ponownie trafia do dystrybucji infoWire.pl w krótkim czasie. 

Zwracamy jedynie uwagę, że często pojawianie się dubli informacji wynika z sytuacji, kiedy korzysta się z różnych wersji informacji i omyłkowo wersje kieruje się ponownie do dystrybucji przez infoWire.pl. 

 

Informacje, które naruszają europejskie normy prawne 

Przestrzegamy polskiego i europejskiego prawa. Nie wysyłamy informacji promujących alkohol, hazard, faszyzm, komunizm, nienawiść, rasizm, postawy homofobiczne czy pornografię. 

 

Mniej wartościowe informacje

Ocena, co jest warte publikacji, a co nie, może być bardzo trudna. Jednak generalnie zastrzegamy sobie prawo do odrzucania publikacji napisanych niedbale, wprowadzających w błąd, z błędami lub zbyt krótkich oraz przeładowanych linkami. 

Wiemy, że tak samo jak nam, zależy Wam na satysfakcji dziennikarzy wynikającej z otrzymywania ciekawych tematów i wartościowych treści. Dlatego, nawet kiedy odrzucamy informacje z dystrybucji, podpowiadamy działania, które naszym zdaniem należy podjąć. 



Jesteś zainteresowany dystrybucją infoWire.pl

Dowiedz się więcej na temat naszych biur prasowych.

 

Drukuj

Jak zadbać o bezpieczeństwo konta użytkownika oraz całej organizacji?

22 lipca 2024

Centrum pomocy netPR.pl - baza wiedzy dla użytkowników

22 czerwca 2023

Dostępność cyfrowa w praktyce: Jak wdrożyć zasady WCAG dla treści na swojej stronie internetowej

22 marca 2023
Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na używanie plików „cookies” zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Jeśli nie chcesz, aby pliki „cookies” były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej zapoznaj się z naszą Polityką Ochrony Prywatności.
Zmień orientację urządzenia