Dopytaj lub wyceń usługi netPR.pl

Jeśli masz pytania lub chcesz otrzymać wycenę, wypełnij formularz


Użytkownik ma chcieć być odbiorcą treści - tajemnica content marketingu

08 września 2016

Content marketing to rozwiązanie, które sprawdzi się wszędzie. Niezależnie, czy prowadzisz międzynarodową firmę, czy lokalny zakład masarski. Czy handlujesz papierem toaletowym, czy drukarkami 3D. Wystarczy dobry pomysł, przygotowana strategia i… dopasowana treść.

Marketing treści to w Polsce nadal świeża kwestia. Choć polskie firmy eksperymentują z tą formą marketingu raczej ostrożnie, to wyraźnie widać, że chcemy próbować i korzystać z tego potężnego narzędzia. Kwoty przeznaczane na ten rodzaj promocji może nie są najwyższe, ale stale rosną, co odzwierciedla zainteresowanie tematem.

Po co content, skoro jest reklama

Przekaz w stylu „U nas najtaniej! Kup! Skorzystaj!” jest męczący dla konsumentów i coraz mniej przekonujący dla firm. Szczególnie tych, którym najbardziej zależy na zbudowaniu długotrwałej relacji z Klientem i stworzeniu wokół swojej marki określonej społeczności. Tak zdefiniowane cele dużo skuteczniej osiąga się za pomocą… treści dobrze dopasowanych do odbiorców.

„Użytkownik ma chcieć być odbiorcą contentu. W tym tkwi cała tajemnica”

Tworzyć treści... ale jakie?

Marketerzy z całego świata udowodnili już, że content marketing sprawdza się w każdej branży. Nie wszędzie jednak zda egzamin ta sama strategia. Content może być zabawny, poradnikowy, inspirujący. Zanim jednak odpowiesz sobie na pytanie, jakie treści sprawdzą się w przypadku Twojej firmy, musisz ustalić, dla kogo chcesz je tworzyć.

„Musimy znaleźć użytkownika i wiedzieć, jak mu coś sprzedać – czy emocjami, czy racjonalnie? My staramy się naszym użytkownikom pomagać (…). Wiemy, że jeden artykuł z odpowiedzią na jakieś dręczące użytkowników pytanie może bardzo łatwo skończyć się zakupami bądź umówieniem wizyty w warsztacie” - mówi Erwin Wilczyński z Inter Cars SA

Wiedza o swoich odbiorcach przydaje się nie tylko w przypadku samych treści. Tworzony przez nas content może mieć przecież różną formę. I choć te bardziej wymagające (jak webinarium, infografika czy wideo) są zazwyczaj skuteczniejsze, ostateczną decyzję zawsze powinno podejmować się w kontekście tego, co będzie najodpowiedniejsze dla konkretnej grupy odbiorców. Aby zwiększyć zasięg naszych treści, dobrze jest też wykorzystywać różne kanały dystrybucji, zaczynając od najskuteczniejszych (własne strony internetowe czy blog), ale nie zapominając o profilach społecznościowych czy mailingu.

Chwilowy trend czy długofalowe rozwiązanie?

Trendy w branży zmieniają się w zawrotnym tempie, jednak prognozy dla content marketingu wydają się obiecujące. Bazą dla działań będzie rozwijanie coraz popularniejszego wideo i coraz lepsze kontekstowe dopasowanie treści do konkretnych odbiorców. Coraz więcej firm deklaruje zamiar korzystania z tej strategii, dlatego w przyszłości możemy też na pewno liczyć na więcej rodzimych case studies ;)

Drukuj

Przyszłość komunikacji w 2017 roku (cz. II) - social media

26 stycznia 2017

Przyszłość komunikacji w 2017 roku (cz. I) - media

25 stycznia 2017

Gdy sukces jest kryzysem - przypadek Niantic i Pokemon Go

19 lipca 2016
Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na używanie plików „cookies” zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Jeśli nie chcesz, aby pliki „cookies” były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej zapoznaj się z naszą Polityką Ochrony Prywatności.
Zmień orientację urządzenia