PSPR świętuje 25-lecie powstania. I piszemy o tym nie bez przyczyny…
Styczeń 1994 r. Sejm przyjął Ustawę o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Wąchock odzyskał prawa miejskie utracone w 1869 r. za pomoc powstańcom styczniowym, a na ekrany kin wszedł film Kazimierza Kutza Straszny sen Dzidziusia Górkiewicza. Miesiąc ten był również bardzo ważny dla polskiego PR-u: 19 stycznia – głównie z inicjatywy Almy Kadragic i Piotra Czarnowskiego – powstało Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR), pierwsza samorządowa organizacja tej branży. W tym roku PSPR obchodzi 25-lecie powstania, na dzisiaj (24 października) zaplanowano imprezę jubileuszową.
Założycielom Stowarzyszenia przyświecał zamiar stworzenia silnej instytucji, która zadba o profesjonalizm branży, rozwinie networking i nauczy etycznych działań. Przed 25 laty nikt zapewne nie przypuszczał, że komunikacja i w rezultacie branża public relations zmienią się aż tak bardzo. Dynamika zmian, nowe narzędzia i metody działania, a w szczególności zalew informacji nieprawdziwych lub tylko częściowo prawdziwych stawiają przed PR-em i stowarzyszeniami branżowymi nowe wyzwania. W praktyce jest to głównie monitorowanie i definiowanie świata public relations, który choć jest zupełnie inny niż kiedyś, powinien bazować na tych samych pryncypiach.
Nie wspominamy o tym wszystkim na naszym blogu bez powodu. W interesie naszej firmy jest innowacyjna i silna branża komunikacji, która aktywnie kształtuje rynek i wykorzystuje zachodzące na nim zmiany. Dlatego chcemy wspierać i wspieramy PSPR jako partner technologiczny. O tym, jak pomogliśmy rozwiązać problem z RODO, możecie przeczytać w naszym wcześniejszym wpisie.
Życzymy PSPR 100 lat ciekawych inicjatyw i projektów.