Media społecznościowe a zasięg informacji
Media społecznościowe to znak naszych czasów. Dzięki nim wcześniej wiemy, co się wydarzyło - jeszcze zanim informacje trafią na czołówki serwisów informacyjnych. Dlatego i w naszych narzędziach nie mogło zabraknąć możliwości ich wykorzystania.
W praktyce z poziomu biur prasowych, serwisów relacji inwestorskich oraz stworzonych w oparciu o naszą technologię blogów istnieje możliwość bezpośredniego publikowania treści na profilach firmowych w Twitterze i Facebooku. Co więcej - publikacja ta może być odroczona w czasie.
Dodawanie profili firmowych i osobistych
Są dwie możliwości powiązania naszych narzędzi z Facebookiem i Twitterem. Pierwsza – poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj”, znajdującego się w przestrzeni „Media społecznościowe”, widocznej przy publikacji informacji prasowych, komunikatów biznesowych i wpisów blogowych.
Drugi sposób to wykorzystanie zakładki „mój profil”. Po dodaniu fanpejdża pojawi się on na liście dostępnych kanałów w obszarze „Media społecznościowe”.
Sterowanie dostępnością profili dla użytkowników
Po dodaniu profilu firmowego pojawia się opcja „Edytuj”, pozwalająca na udostępnienie profilu innym użytkownikom biura. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy wskazać osoby, które będą mogły korzystać z publikacji przez ten kanał. Kanał nieudostępniony może wykorzystywać jedynie ten użytkownik, który skonfigurował do niego dostęp.
Uprawnienia do kanałów wygasają po 2 miesiącach – odnowić dostęp do fanpejdża może jedynie osoba, która go wcześniej skonfigurowała. Aby to zrobić, należy wejść w „mój profil”, edytować wybrany kanał społecznościowy i kliknąć „Odnów dostęp”. W przypadku, gdy konto dające dostęp do mediów społecznościowych zostaje zablokowane, pozostali użytkownicy tracą możliwość publikacji na danym kanale i konieczne jest jego ponowne dodanie i udostępnienie.
Czy informacje prasowe firmy mogą trafiać do mediów społecznościowych?
Można spotkać się z opinią, że oficjalne informacje (np. informacje prasowe) nie powinny pojawiać się na profilach społecznościowych firmy. Argumentem jest to, że odbiorca treści w mediach społecznościowych wymaga mniej formalnego przekazu. Zgadza się, ale tylko wtedy, gdybyśmy w profilu firmy na Facebooku publikowali wyłącznie informacje prasowe.
W efektywnych strategiach Social Media za mniej oficjalną komunikację firmy coraz częściej odpowiadają blogi firmowe. W przeciwieństwie do profili społecznościowych, nad blogami można panować, a inwestycje w ich rozwój są bardziej pewne. Nie ma ryzyka, że wypracowany dużymi nakładami sił i środków fanpejdż zostanie z jakichś powodów zablokowany, czy że zasady działania zmienią się w trakcie (jak Facebook, który ograniczył wypracowany zasięg o 90% i zaczął wymagać opłat).
Profile firmowe w serwisach społecznościowych to nieformalne kanały komunikacyjne firmy, które można wykorzystywać do budowy zasięgu wszelkich informacji - również tych bardziej oficjalnych. By dostosować przekaz oficjalny do profilu użytkownika, wykorzystuje się możliwość komentowania informacji. Taki komentarz może być lekki, nieoficjalny; może też uwzględniać specyfikę odbiorcy, charakter i tematykę kanału.
Jak to działa?
Przy publikacji, po zaznaczeniu wybranego kanału w obszarze „Media społecznościowe” pojawia się okno, w którym możemy zdefiniować komentarz do publikowanej informacji.
Dla każdego z wybranych profili komentarz może być inny. Podczas jego edycji jesteśmy informowani o liczbie użytych znaków, co jest szczególnie istotne w przypadku Twittera (ograniczenie do 140 znaków). Tu dodatkowo system generuje skrócony link do informacji.
Publikując na profilach mediów społecznościowych musimy pamiętać, by nie przesadzać z liczbą hashtagów, służących porządkowaniu treści. Zalecamy użycie nie więcej niż dwóch. Najlepiej stosować popularne hashtagi, co sprawia, że informacja może trafić do szerszego grona odbiorców.