Jak skonfigurować cykliczną wysyłkę notowań spółki w systemie netPR.pl?
Czas to pieniądz. Dobrze o tym wiedzą nasi użytkownicy – szczególnie Ci, którzy prowadzą serwisy relacji inwestorskich. Dlatego dziś krótka instrukcja jak skonfigurować codzienną wysyłkę notowań za pomocą systemu netPR.pl.
Specjalistom, którzy zajmują się obsług serwisów IR-owych pomagamy na wiele sposobów. Integracja z systemami ESPI czy EBI pozwala nam na samoczynne publikowanie raportów okresowych i bieżących w witrynie tuż po ich publikacji w systemie giełdowym. Każda publikacja to automatyczna wysyłka kampanii do zainteresowanych odbiorców. Wystarczy raz skonfigurować odpowiednią zasadę – Automatyzację – która będzie to robiła za nas. Dzięki najnowszym zmianom – dajemy Wam możliwość cyklicznej wysyłki, która pozwala np. regularnie informować wybrane osoby o notowaniach spółki. Zainteresowani? To do roboty.
Zacznijmy od wymagań. Aby w ogóle móc skonfigurować tego typu wysyłkę – upewnijcie się najpierw, że na waszym koncie uruchomiony został produkt Relacje Inwestorskie i macie skonfigurowane połączenie z danymi z GPW (jeśli nie macie pewności – zawsze możecie do nas napisać).
Jeśli już upewniłeś się, że Twoje konto spełnia te warunki – przejdźmy do rzeczy. Najpierw zaloguj się do systemu netPR.pl. Następnie przejdź do sekcji Relacje Inwestorskie i wybierz zakładkę Automatyzacje. Ekran, który jest teraz przed Tobą powinien przypominać ten:
Uwaga! Jeśli widzisz tu już jakieś automatyzacje - oznacza to, że posiadasz wcześniej zdefiniowane procesy związane z Relacjami Inwestorskimi (np. wysyłki kampanii po publikacji raportów bieżących).
I – definiujemy Automatyzację
Aby zdefiniować wysyłkę cykliczną musimy teraz kliknąć czerwony przycisk DODAJ, co spowoduje pojawienie się nastepującego okna:
W polu Nazwa i Opis wpisujemy nazwę i opis wybranej automatyzacji – to wewnętrzne parametry, widoczne tylko dla pozostałych użytkowników systemu netPR.pl. Ich przeznaczenie to przede wszystkim opis, który pozwoli nie pogubić się w skonfigurowanych już wcześniej Automatyzacjach :)
W polu Typ wyzwalacza – ponieważ interesuje nas regularna wysyłka cykliczna, a nie wysyłka po publikacji raportu – z rozwijanej listy wybieramy pozycję Wyzwalacz czasowy. To spowoduje, że pojawi się nam się kolejny fragment okienka konfiguracji.
Tutaj mamy możliwość:
- Wybrania kalendarza Wykluczeń – czyli wcześniej zdefiniowanych dni, w których żadna Akcja nie będzie generowana (na razie dostępny jest tylko kalendarz Dni bez sesji GPW)
- Zdefiniowania Wyzwalaczy – czyli określenia KIEDY system ma uruchomić powiązane Akcje. Po kliknięciu w Dodaj wyzwalacz wybieramy dni tygodnia i godzinę (niczym ustawianie budzika w telefonie).
Finalnie, uzupełniona i zapisana konfiguracja powinna wyglądać mniej więcej w ten sposób:
II - definiujemy powiązane Akcje
Po I etapie nasza Automatyzacja powinna wyglądać tak:
Po lewej stronie widzimy naszą konfigurację (czyli informacje o tym kiedy system powinien wywołać Akcje i czy cały proces jest Aktywny/Nieaktywny). Teraz należy zdefiniować co ma się zadziać w wybranych przez nas godzinach i dniach. Klikamy Dodaj akcję.
A następnie uzupełniamy kolejne pola:
Nazwa – dla ułatwienia identyfikacji i poruszania się po systemie.
Typ akcji – na razie dostępna jest tylko Wysyłka kampanii cyklicznej.
Tytuł – tytuł maila, który dotrze do naszych odbiorców (np. Notowania spółki netPR.pl).
Nadawca – kto wyświetli się jako nadawca maila w skrzynce odbiorczej.
E-mail nadawcy – jaki adres e-mail będzie podany jako nadawca (domeny nadawcy muszą być wcześniej zdefiniowane)
E-mail do zwrotów – na jaki adres będą przychodziły odpowiedzi i zwroty (domyślnie e-mailem do zwrotów jest e-mail nadawcy)
Szablon kampanii – lista dostępnych szablonów do wyboru (w interesującym nas przypadku, jeśli nie mieliście wcześniej customowego szablonu do wyników giełdowych – wybieramy globalny szablon Notowania – który zawiera cztery podstawowe informacje: kurs odniesienia, kurs zamknięcia, zmianę i obrót)
Listy – tu wybieramy istniejące w naszym Komunikatorze listy, które będą naszymi adresatami.
Finalnie, skonfigurowana Akcja powinna wyglądać mniej więcej w ten sposób:
III – aktywujemy naszą Automatyzację
Jeśli dwa poprzednie etapy macie za sobą – finalnie przed sobą powinniście mieć coś takiego:
Jedyną rzeczą, która nam pozostaje to aktywowanie stworzonego przez nas procesu. W tym celu wystarczy kliknąć w etykietę Nieaktywna tuż przy jej nazwie – system zapyta nas czy na pewno chcemy aktywować wybraną Automatyzację - po potwierdzeniu etykieta zmieni się na Aktywną.
I to już wszystko – od tej pory, codziennie, od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni bez sesji Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie – wybrani przez nas odbiorcy będą otrzymywali od nas maila z notowaniami spółki.
Istnieje oczywiście sporo możliwości dalszej konfiguracji (dodatkowe informacje nt. średnich notowań spółki, danych WIG-20 itp.) – ale to już temat na inny wpis. W razie pytań lub sugestii, jak jeszcze moglibyśmy Wam pomóc – wiecie gdzie nas szukać :)