Dopytaj lub wyceń usługi netPR.pl

Jeśli masz pytania lub chcesz otrzymać wycenę, wypełnij formularz


Zakazane reklamy - jaki jest sens robienia kontrowersyjnych spotów?

06 grudnia 2016

Marka robi dwuznaczną reklamę aby zwrócić na siebie uwagę. Czasami jednak jest ona na tyle kontrowersyjna, że dostaje czerwone światło na emisję w TV. Czy oznacza to fiasko? Niekoniecznie. Co więcej, niektórzy specjalnie tworzą takie spoty. Po co się to robi?

Kto pamięta o „normalnej” reklamie po okresie jej emisji w TV? Prawie nikt. Kto zapamięta kontrowersyjną reklamę? Prawie wszyscy. Nawet jeśli nie zobaczą jej w TV, może zauważą ją w Internecie. Co więcej, ma ona szansę stać się viralem i żyć dużo, dużo dłużej niż przeciętny telewizyjny spot. Zależnie od tematyki, taka reklama może też co jakiś czas odżywać - wystarczy, że nawiązuje do cyklicznego wydarzenia albo traktuje o problemie, który akurat nawraca.

Poza tym tego typu spoty kreują wizerunek marki w czymś co można nazwać "drugim obiegiem'. Każda marka posiada pewien wizerunek. Dzięki umiejętnemu Public Relations można otoczenie w nim utwierdzać, albo starać się go zmieniać. Zakazane reklamy mogą być świetnym narzędziem dla marek, do których przylgnęła łatka nudnych. Kontrowersyjna reklama pokazuje, że ktoś tam jednak ma poczucie humoru... jakkolwiek czarne lub dziwne by ono nie było. Wszystkich chętnych do przekonania się na własnej skórze jak dziwne potrafią być pomysły na reklamy, zachęcam do zobaczenia poniższego wideo. A wielu innych kompilacji w internecie nie brakuje.

Drukuj

Załączniki

czerwone_swiatlo.jpeg

jpeg 180,0 kB

EROD publikuje wytyczne, niepewność pozostaje. Czy nowe rekomendacje dotyczące transferowania danych osobowych poza UE są do spełnienia?

12 listopada 2020

Szybkość witryny zyska na znaczeniu dla pozycjonowania

29 stycznia 2018

10 trendów konsumenckich na 2018 rok - czego oczekujemy?

26 stycznia 2018
Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na używanie plików „cookies” zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Jeśli nie chcesz, aby pliki „cookies” były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej zapoznaj się z naszą Polityką Ochrony Prywatności.
Zmień orientację urządzenia