"Serca marek"? Nowoczesne, cyfrowe newsroomy docenione
Dwa tygodnie temu przyznano prestiżowe nagrody SABRE Awards. Jeden z nagrodzonych projektów to wspierany przez nas technologicznie „Heart of the Brand” MSLGROUP Poland. Tytułowe „serce marki” to digitalowy newsroom, który integruje wszystkie jej kanały komunikacji w jednym miejscu.
Oczywiście, aby to działało, potrzebne są informacje. Te oficjalne - do dziennikarzy i mediów - oraz te kierowane bezpośrednio do Klientów. Co z tego, że komunikacją w social mediach zarządza inna agencja? A może wizerunek marki w sieci tworzą też pracownicy firmy na swoich prywatnych profilach? Te informacje można nie tylko inteligentnie agregować w jednym miejscu, ale również zarządzać nimi, czyniąc przekaz spójnym.
To jest właśnie serce marki! Przyjazny dla odbiorców serwis, w którym w czasie rzeczywistym zbierana jest i kontrolowana cała komunikacja. Tym właśnie zajmujemy się od 15 lat.
Digitalowe „serce” MSLGROUP jest dostępne pod adresem http://news.mslgroup.pl. Wykorzystuje stworzoną przez agencję wizualizację, zmodyfikowaną do funkcji serwisu newsowego. To, co go określa, to prostota i koncepcja „dociąganych” newsów. Wprawdzie takie rozwiązanie ma swoje wady, ale wygląda nowocześnie i bardzo atrakcyjnie.
Ogromnym atutem rozwiązania jest nasza technologia "pod spodem" serwisu. Umożliwia bardzo łatwe tworzenie podobnych rozwiązań dla Klientów agencji. W istocie można powiedzieć, że agencja PR zaczyna dysponować rodzajem generatora „serc marek” dla swoich Klientów.
Czy to już trend?
W ostatnich tygodniach na bazie naszych technologii powstały analogiczne koncepcje serwisów newsowych agencji PR. Są to:
W obu przypadkach konwencja serwisów jest bardzo podobna. Rozwiązanie Agencji 365 jest bardziej wymagające w obsłudze, ponieważ slider serwisu zasilają teasery graficzne informacji. W news.dotPR.pl slider wykorzystano do celów promocji wybranych materiałów. W obu przypadkach agencje nie zdecydowały się na „wymieszanie” informacji i artykułów z wpisami z social media. To dobra strategia w przypadku, gdy w socialach komunikuje się dużo.
Podobnie jak w przypadku rozwiązania MSLGROUP, każda agencja zyskała możliwość prawie samodzielnego tworzenia serwisów informacyjnych dla marek swoich Klientów. W pewnym sensie każdą można nazwać mini startup-em technologicznym :)