Dopytaj lub wyceń usługi netPR.pl

Jeśli masz pytania lub chcesz otrzymać wycenę, wypełnij formularz


Mechanizm OpenID - proste logowanie do biur prasowych dostarczanych przez firmę netPR.pl

29 listopada 2010

Wychodząc naprzeciw użytkownikom internetu netPR.pl wzbogaciła funkcjonalność swojej platformy technologicznej o mechanizm OpenID, którego celem jest uproszczenie procesu rejestracji i uwierzytelniania dziennikarzy.

Użytkownicy biur prasowych to w przeważającej części dziennikarze. Tak jak większość użytkowników internetu borykają się coraz częściej z problemem mnogości haseł używanych w różnych serwisach. Wykorzystując to samo hasło logowania do wielu stron internauci, w przypadku wycieku informacji z jednego serwisu narażają się na przejęcie ich przez osoby nieuprawnione.

Rozwiązaniem tego problemu jest zastosowanie jednego mechanizmu uwierzytelniania, określanego mianem SSO ( ang. Single Sign – On), w wielu serwisach. Jego działanie polega na jednokrotnym logowaniu i uzyskiwaniu dostępu do wielu zasobów, przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa, bez konieczności ponownego uwierzytelniania. Implementacja tego mechanizmu umożliwia dziennikarzom rejestrującym się do serwisów prasowych Klientów netPR.pl bezpiecznie logowanie "jednym kliknięciem".

Mechanizm OpenID można wdrożyć w każdym wirtualnym biurze prasowym. Pozwala on na ścisłą integrację z serwisami społecznościowymi, m.in. Facebook, kontami Gmail i kontami wp.pl.

W biurze prasowym Klienta firmy netPR.pl, u którego został zaimplementowany mechanizm Open ID, użytkownik chcący uzyskać dostęp do biura powinien na stronie logowania kliknąć ikonkę dostawcy, przy pomocy którego chce się zalogować (Google lub Facebook). Jeżeli jest już zalogowany u swojego dostawcy (czyli np. na Facebooku), biuro prasowe od razu przepuści go do zasobów przeznaczonych dla zarejestrowanych dziennikarzy - bez konieczności wprowadzania jakichkolwiek danych.

Użytkownik nie musi pamiętać dodatkowych haseł, wystarczy jedno kliknięcie. Dane dostępowe do konta dziennikarza nigdy nie są przechowywane w biurze prasowym, a sam mechanizm OpenID zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa.

Mechanizm OpenID został już wdrożony u pierwszych Klientów netPR.pl – firm: Netia, PKO Bank Polski oraz ING Bank.

 

Drukuj
Pobierz

Załączniki

Logotyp jest zastrzeżonym znakiem OpenID Foundation

OpenID_logo.jpg

jpg 11,2 kB
OpenID_PKO BP.JPG

OpenID_PKO BP.JPG

JPG 49,0 kB

Komunikację wideo firmy od dzisiaj kupisz… w sklepie

11 września 2018

Nowoczesny newsroom - więcej niż komunikacja z mediami

28 czerwca 2016

Komunikacja firm w nowym wymiarze – Newspoint i netPR.pl łączą siły

01 marca 2016
Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na używanie plików „cookies” zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Jeśli nie chcesz, aby pliki „cookies” były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej zapoznaj się z naszą Polityką Ochrony Prywatności.
Zmień orientację urządzenia