Dopytaj lub wyceń usługi netPR.pl

Jeśli masz pytania lub chcesz otrzymać wycenę, wypełnij formularz


Crowdsourcing - źródło wiedzy i narzędzie wizerunkowe

08 listopada 2016

Pierwsze zanotowane wcielenie w życie idei „mądrości tłumu” datujemy na XVIII wiek*. Z kolei termin „crowdsourcing" został wymyślony ponad 10 lat temu przez Jeffa Howe, który użył go w tekście zamieszczonym na łamach Wired. Jednak dopiero niedawno idea za nim stojąca zaczęła rozkwitać na dobre. Szybko rozwija swoje skrzydła także w Polsce.

Crowdsourcing, czyli inaczej „mądrość tłumu”, oznacza otworzenie możliwości partycypacji w pewnych zadaniach przez szerszą niż tradycyjnie liczbę osób. Może być to otwarcie zadań wąskiego działu firmy na opinie pozostałych pracowników, ale także otwarcie poza firmę i słuchanie pomysłów klientów lub lokalnej społeczności. W najszerszej wersji, to porzucenie wszelkich ograniczeń co do umożliwienia uczestnictwa w rozwiązywaniu jakiegoś problemu i pozwolenie na to dosłownie każdemu.

Crowdsourcing może być uznany za outsourcing, ale w istocie nie do końca nim jest. To zwykle tymczasowe zasięganie opinii w jakiejś sprawie, co ma ułatwiać pracę formalnie odpowiedzialnym za dane projekty, a nie ich zastępować.

„Mądrość tłumu” to jednak nie tylko nowe źródło wiedzy dla firmy. To także narzędzie na skraju marketingu i PR-u, mogące wpływać na polepszenie wizerunku firmy. Przedsiębiorstwo korzystające z dobrodziejstw crowdsourcingu eksponuje tym samym fakt wsłuchiwania się w głos otoczenia - pokazuje, że wchodzi w tłum i chłonie opinie, a nie zamyka się i nie twierdzi, że sama wie wszystko najlepiej.

Plusy korzystania z crowdsourcingu mogą być zatem dwojakie, a minusów… ciężko się dopatrzeć. Więcej na temat tej idei mówi Bartosz Niedźwiecki z EY.

*brytyjski rząd zaoferował nagrodę dla obywatela, który zaproponuje dokładną metodę wyznaczania długości geograficznej statku

Drukuj

Załączniki

crowd.jpeg

jpeg 557,2 kB

EROD publikuje wytyczne, niepewność pozostaje. Czy nowe rekomendacje dotyczące transferowania danych osobowych poza UE są do spełnienia?

12 listopada 2020

Szybkość witryny zyska na znaczeniu dla pozycjonowania

29 stycznia 2018

10 trendów konsumenckich na 2018 rok - czego oczekujemy?

26 stycznia 2018
Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na używanie plików „cookies” zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Jeśli nie chcesz, aby pliki „cookies” były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej zapoznaj się z naszą Polityką Ochrony Prywatności.
Zmień orientację urządzenia