Chcesz wiedzieć więcej o RODO?
Wejście w życie nowych regulacji związanych z ochroną danych osobowych zbliża się wielkimi krokami. Już 25 maja 2018 roku obudzimy się w nieco innej rzeczywistości, także w zakresie kontaktów z mediami.
Co to RODO?
RODO, czyli Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, zmieni, uporządkuje i ujednolici na terenie Unii Europejskiej sposób przetwarzania i ochrony danych osobowych. Zmiany będą dość szerokie i w istocie dotkną wszystkich podmiotów gospodarczych, które będą przetwarzać dane osobowe.
Z punktu widzenia jednostki, RODO jest korzystnym aktem prawnym. Z punktu widzenia firmy może być jednak problematycznym, bowiem ze względu na brak dokładnych interpretacji niektórych zapisów, aktualnie trudno przenieść je na konkretne działania. Obawy budzi też potencjalna wysokość kar, które mogą wynieść nawet 20 mln euro lub 4 % globalnego obrotu firmy.
RODO a PR
Kontakty do dziennikarzy i wydawców zapisane w biurze prasowym, newsroomie, arkuszu kalkulacyjnym, czy telefonie są danymi osobowymi. Branża public relations nie będzie mogła zatem przejść obok RODO obojętnie. Nowe zasady mogą oznaczać potrzebę modyfikacji procesów przetwarzania danych, zdefiniowania nowych i przemyślanego wykorzystania do zbierania i przetwarzania danych oprogramowania stworzonego z myślą o branży PR.
Skąd dowiedzieć się więcej?
Razem z fundacją internetPR.pl i agencją Neuron PR ruszamy z cyklem publikacji odczarowujących „straszne” RODO. Już dziś nieco więcej na temat nowych regulacji prawnych możesz przeczytać w internetPR.pl - tam też można zadawać pytania, na które postaramy się znaleźć odpowiedzi. Na naszym blogu z kolei już niedługo rozwiniemy temat RODO w kontekście public relations i naszych narzędzi, punkt po punkcie przyglądając się temu, co zmieni się w świecie komunikacji za nieco ponad pół roku.