Jeśli masz doświadczenie w pracy z klientem, to wiesz zapewne, że niektóre kwestie pojawiają się bardzo często. Dlatego zebraliśmy wszystkie pytania, które najczęściej do nas trafiały i przygotowaliśmy jedno miejsce, w którym znajdziecie na nie odpowiedzi :)
Jak sama nazwa wskazuje - są to najczęściej zadawane pytania. Na pewno nie znajdzie się tu miejsce, aby odpowiedzieć na wszystkie pytania. Jeśli jednak brakuje tu tematu, który interesuje Cię bezpośrednio - napisz do nas.
support@netpr.pl - w sprawach technicznych
sales@netpr.pl - w sprawach biznesowych
info@netpr.pl - we wszystkich innych
Pakietowa dystrybucja informacji to idealne rozwiązanie jeżeli komunikujesz bardzo okazjonalnie i nie planujesz poświęcić więcej uwagi zapewnieniu swojej obecności w mediach oraz internecie. Dzięki naszej usłudze zaoszczędzisz czas i wykorzystasz potencjał ciekawego wydarzenia w firmie, które być może zainteresuje media. Należy jednak wziąć pod uwagę to, że współczesna komunikacja z mediami wymaga zbudowania relacji z dziennikarzem a w szumie informacyjnym internetu nawet ciekawe informacje mogą nie zostać zauważone.
Jeśli rozumiesz znaczenie komunikacji zewnętrznej firmy i planujesz komunikować regularnie, kreując pozytywny wizerunek firmy w mediach i nie tylko oraz chcesz zapewnić widoczność swojej firmy w internecie, osiągniesz swoje cele dzięki newsroomowi. To rozwiązanie umożliwi nie tylko zbudowanie indywidualnych relacji z mediami, pozwoli zwiekszyć zasięg dzieki opcjonalnym usługom infoWire.pl, ale może stać się również efektywnym narzędziem komunikacji indywidualnej z Klientami oraz hubem treści content marketingowych firmy.
Newsroom to centrum komunikacji firmy z całym otoczeniem, a więc nie tylko mediami, ale i konsumentami czy liderami opinii. Może być miejscem łączącym w sobie przekaz formalny (informacje prasowe, artykuły content marketingowe, brand wideo) z nieformalnym (wpisy blogowe, komentarze, komunikacja w social media). Newsroom służy także do budowania relacji indywidualnych z własną bazą kontaktów. Takie holistyczne podejście pomaga w tworzeniu spójnego i transparentnego obrazu marki.
W skład hybrydowego newsroomu wchodzi:
Moduł "Biuro prasowe" umożliwia:
Moduł "Kontakty" pozwala zarządzać bazami kontaktów, których administratorem jest firma korzystająca z oprogramowania. Zawiera historię komunikacji dla każdego rekordu.
Moduł "Komunikator" pozwala na komunikację z własną bazą kontaktów (dziennikarzami, współpracownikami, subskrybentami etc.). Jest to zintegrowana z newsroomem profesjonalna aplikacja do zbiorowego mailingu, tworzenia kampanii newsletterowych i serii automatycznych wysyłek. Komunikator generuje także wiarygodne, szczegółowe raporty doręczeń (także statystyki otwarcia maili oraz kliknięcia w linki w ich treści).
Oprogramowanie netPR.pl pozwala na publikację wpisów na Facebooku i Twitterze z linkiem do informacji publikowanej w newsroomie oraz na zaciąganie postów z Facebooka, Twittera i Instagrama na witrynę newsroomu.
Newsroom może być przystosowany do publikacji własnych treści wideo. Nasza infrastruktura pozwala zamieszczać załączniki wideo i konwertować je do popularnych formatów w różnej jakości - przekonwertowane wersje dostępne są do pobrania dla dziennikarzy.
Uwaga! To czy Twój newsroom posiada hosting własnego wideo zależy od pakietu jaki wybrałeś. Jeśli nie posiadasz własnego hostingu wideo, nadal możesz zamieszczać w newsroomie wideo z YouTube i Vimeo.
Informację prasową można publikować w sekcji "Biuro prasowe".
Kompleksowa instrukcja znajduje się w samouczku wideo poniżej.
Nie ma limitu znaków. Informacja powinna jedynie spełniać kryteria informacji prasowej.
Edytor tekstu w systemie nie odczytuje w pełnym stopniu formatowania typowego dla programu Word lub alternatywnego. Rekomendujemy usunięcie znacznych odstępów między akapitami. Pomóc może również użycie przycisku "wyczyść formatowanie" - znajduje się on w toolboxie.
Klepsydra oznacza, że komunikat jest w trakcie weryfikacji pod kątem dystrybucji infoWire.pl. Wiadomości są weryfikowane pod kątem m.in.:
Tak, umożliwiamy załączanie i dystrybucję dowolnych załączników w ramach dostępnej przestrzeni. Wideo może zostać wgrane w formie pliku (opcja z własnym hostingiem wideo) lub zaciągnięte z serwisów You Tube czy Vimeo (opcja bez własnego hostingu wideo). Player można także osadzić między akapitami tekstu.
Aby nie obciążać skrzynek naszych adresatów zbyt dużą ilością plików załączanych do maili, rekomendujemy tworzenie maili na podstawie publikacji zamieszczanych w Biurze prasowym i zajmuje tylko kilka kliknięć.
Odbiorcy korespondencji tym sposobem nie otrzymują fizycznych plików załączonych do maila, lecz miniatury w treści wiadomości, które dopiero linkują do właściwych materiałów. Adresat może je więc obejrzeć online i samodzielnie zadecydować o pobraniu. Takie działanie minimalizuje także prawdopodobieństwo trafienia maili do SPAM-u.
W awaryjnych przypadkach istnieje możliwość załączenia fizycznego pliku do kampanii mailowej, ale istnieje ograniczenie wielkości takiego pliku do 2 MB.
Indywidualne powitanie nie jest widoczne na ogólnym podglądzie newslettera. Aby zobaczyć podgląd newslettera z indywidualnie skonfigurowanym zwrotem grzecznościowym, należy po wybraniu listy odbiorców kampanii, wyświetlić konkretną osobę, dla której podgląd wiadomości chcielibyśmy sprawdzić (jak na zrzucie ekranu poniżej).
Na stronie logowania do platformy jest możliwość odzyskania dostępu do konta pod “Zapomniałeś hasła?”
Jest to dystrybucja informacji do mediów za pomocą naszych kanałów. Obejmuje ona:
Dystrybucja infoWire.pl to unikatowa, dostępna opcjonalnie funckjonalność dla newsroomów w naszej technologii. Stanowi wsparcie komunikacji, nie eliminując jednocześnie potrzeby komunikacji z własną bazą kontaktów.
Więcej o dystrybucji przeczytasz tutaj.
Zmiana możliwa jest z poziomu pierwszych kroków po zakupie pakietu dystrybucji:
Z naszego doświadczenia wynika, że największy zasięg zyskują informacje udostępniane od wtorku do czwartku, w godzinach 8:00 - 13:00. Jeśli te ramy czasowe byłyby zbyt wąskie, rekomendujemy wysyłanie komunikatów pomiędzy poniedziałkiem, a czwartkiem w godzinach 8:00 - 15:00.
Zachęcamy do zapoznania się z opracowanymi przez nas praktycznymi wskazówkami: Jak zwiększyć efektywność informacji prasowej.
Zawsze warto wyposażyć komunikat prasowy w interesujące załączniki w postaci zdjęć, infografik, obrazów, wideo etc. Wzbogacają one treści komunikatu, czyniąc go bardziej atrakcyjnym dla mediów. Szczególnie dotyczy to załączników filmowych. Dla przejrzystości i ułatwienia dystrybucji informacji warto dodawać też wszystkie multimedia jako załączniki do pobrania.
Nie udzielamy takiej gwarancji, ponieważ oferujemy usługi dystrybucji informacji prasowych, nie zaś publikację reklamowych treści sponsorowanych. Platforma udostępnia narzędzie dystrybucji informacji - tzw. kanały dotarcia do mediów. Popularność poszczególnych komunikatów prasowych w mediach w dużym stopniu zależy natomiast od jakości samej wiadomości. Jeżeli wiadomość spełniała będzie podstawowe wymogi stawiane informacji prasowej, przekazywać będzie interesujące treści, możemy liczyć na udostępnienie w co najmniej kilku popularnych polskich serwisach. Wydawcy mediów podejmują samodzielną decyzję, który z komunikatów jest z ich punktu widzenia warty opublikowania. Zachęcamy do stosowania praktycznych wskazówek z opracowanego przez nas know-how: jak napisać dobry komunikat dla mediów oraz jak zwiększyć efektywność informacji prasowej.
Zajawka graficzna to główna grafika (wizytówka) informacji. Załączniki to pliki różnego formatu udostępniane do pobrania (grafiki, format tekstowy informacji, wideo, audio, arkusze kalkulacyjne).
Zajawka graficzna może ale nie musi być załącznikiem do pobrania - umożliwia to dodanie dowolnej wizytówki graficznej do każdej publikacji (np. zdjęcia na licencji CC0).
Obecna polityka Google silnie walczy z tzw. duplicated content - w związku z tym treści, które udaje im się rozpoznać jako powielone, nie ukazują się niejednokrotnie przy wyszukiwaniu mimo, iż wyświetlają się one w określonych współpracujących z nami portalach. Ponadto coraz rzadziej media decydują się na wykorzystanie pełnej treści komunikatów i na ich bazie tworzą teksty, dla których informacja prasowa jest inspiracją - nasze warunki licencji pozwalają na wykorzystanie komunikatów do tworzenia takich opracowań. Taka treść jest bardziej wartościowa nie tylko z punktu widzenia polityki Google, ale pozwala na lepsze dopasowanie treści do grona odbiorców danego medium.